Microsoft, Minecraft'ı Satın Alarak Neyi Hedefliyor? - 2f Magazine - 2f Magazine

Microsoft, Minecraft’ı Satın Alarak Neyi Hedefliyor?

 Minecraft

Microsoft, Minecraft’ın geliştirici Mojang’ı 2.5 milyar dolar gibi muazzam bir miktar ödeyerek satın aldı. Peki şirketin hedefi neydi?

Microsoft, asıl iş kolu olan Windows ve Office gibi ürünleriyle artık eskisi kadar sevilmese de lisans ücretlerinden çok ciddi gelirler elde etmeye devam ediyor. Bu sağlam gelirler de yeni iş kollarının yaratılması için kullanılıyor. Xbox bunlardan biriydi ve son yıllarda başarısını perçinledi. Nokia satın alması sonrası da hedefler büyük ancak henüz istenen aşamada olunmadığı kesin.

Şimdi ise Microsoft, bir oyun stüdyosu olan Mojang’ı satın alıyor. Üstelik 2.5 milyar dolar gibi oldukça yüksek bir ücret ödeyerek. Mojang’ın bu kadar pahalı olmasının sebebi son dönemlerin popüler oyunu Minecraft’ın geliştiricisi olması.

Microsoft’un Mojang’a bu kadar yüksek bir ücret ödemesi elbette akıllara ”neden?” sorusunu getiriyor. Ancak görünen o ki Microsoft o kadar da derin bir strateji planlamamış. Yapılan resmi duyuruda Microsoft, ödenen 2.5 milyar doların Haziran 2015’e kadar geri dönmesini planladığını açıkladı. Yani 1 yıldan kısa bir sürede ödedikleri parayı geri kazanmayı hedefliyorlar. Bu konuda da oyun satışlarına ve lisans bedellerine güveniyorlar. Tıpkı Windows ve Office ürünlerinde olduğu gibi.

Dolayısıyla Minecraft’ın diğer platformlarda da var olması Microsoft’un işine geliyor. Bu sebeple iOS, Android ve PlayStation versiyonları Xbox ve PC versiyonlarıyla birlikte yola devam edecek.

Peki Microsoft, Mojang’ı almaya nasıl karar verdi? Aslına bakılırsa bu konuda teklifi Mojang yapmış. Mojang’ın kurucuları, bu kadar büyük bir şirket yönetmenin zorluklarını yaşadıkları için Microsoft’a bir teklifte bulunmuşlar. Microsoft da mantıklı bir rakam teklif ederek şirketi satın almış. Bu hamlenin bir sonucu olarak şirketin kurucuları ve CEO’su Mojang’dan ayrılıyor. Yani Markus ‘Notch’ Persson ,Carl Manneh ve Jakob Porser Microsoft için çalışmayacaklar. Bunun yerine uzun süredir arzuladıkları küçük projelerde çalışma fırsatını değerlendirecekler. Hatta Markus Persson ‘Bir daha yanlışlıkla büyük ilgi gören bir şey geliştirirsem, oradan hemen uzaklaşacağım” diyerek büyük şirketlerde çalışmak istemediğini belirtmiş.

Markus_Persson

Markus Persson

 

Bir de şuna bakmak lazım: Microsoft gerçekten çok para mı ödedi? Son yıllarda Apple, Facebook gibi şirketlerin satın almalarına bakarsak çok yüksek rakamlar ödediklerini görüyoruz. WhatsApp için ödenen 19 milyar doları örnek olarak gösterebiliriz. Facebook’un alamadığı Snapchat’in değeri ise bugün 10 milyar dolar olarak telaffuz ediliyor. Dolayısıyla milyonlarca kullanıcısı olan, para kazanan bir oyun ve onu geliştiren ekip için 2.5 milyar dolar ödenmesi günümüz koşullarında çok da abartılı değil. Silikon Vadisi’nde enflasyon biraz hızlı yükseliyor.

1 Yorum

  1. Geri bildirim: Minecraft Harikaları - 2f Magazine - 2f Magazine

Yorum Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Shares